Gelote koppel Whsv 2023

Gelote koppel Whsv - Sikkens - De Leede 2023

Vrijdag 30 juni stond ons jaarlijks uitje van de WHSV op het programma.
Met de bus naar Schelle om daar op de visvijvers van Pennekenvolt te gaan vissen.
Er hadden zich in eerste instantie 22 man op gegeven voor de wedstrijd en 5 man zouden gaan vrij vissen.
Helaas moesten Eus v d Ham en Leo Diemel door omstandigheden zich afmelden.
De kosten voor de bus en de vijver werden door de club betaald en de waardenbonnen voor de wedstrijd en de Broodjes met worst en hamburgers werden gesponseerd door Hengelsport Leiden en Jeffrey van Veen Elektro, nogmaals dank hiervoor.
Rond 5 voor zes van huis af gegaan richting de opstapplaats in Katwijk waar Willem Gijsman al stond te wachten.
Rond 10 over zes arriveerde onze vaste chauffeur Henk van Elten met de bus.
Intussen waren de meesten deelnemers al gearriveerd en konden we vrij snel nadat de spullen in de bus waren gezet vertrekken richting de opstapplaats in Wassenaar
Hier verliep het ook vrij vlot zodat we mooi op tijd konden vertrekken richting Schelle België.
Onder de rit die vlot verliep konden de deelnemers van de wedstrijd een envelop trekken met hun kantnummer.
We visten in twee vakken van 10 man ,
Vak A aan de lange kant en vak B aan de korte kant aan de overzijde van de kantine.
Ik loten kantnummer 25 in het a vak met naast mij Robert van Duijn op nummer 23 en Ruud Oliehoek op nummer 27
We hadden allemaal mooi de tijd om onze spullen op te tuigen.
Ik maakte 5 setjes klaar 3 voor rond de 4 meter en 2 voor onder de kant.
Wat op viel was het diepte verschil bij mij en Robert, het scheelde bijna een meter water.
De wedstrijd zou om kwart over elf beginnen dus hadden we nog even de tijd voor een bakje koffie bij de kantine .
Het weer was prima met een zonnetje en een licht windje wat het aangenaam maakte .
Hans den Reijer was vandaag ook mee maar niet om te vissen maar om een indruk te krijgen van hoe alles in z’n werk ging en om wat foto’s te schieten hij kwam gezellig tussen ons in zitten.
Ik starten op 4m met vissen met soft pellets en ving na een tien minuten mijn eerste brasem.
We merkte wel dat het niet makkelijk zou worden net zoals een maand eerder het geval was toen we hier met z’n vieren onze visvakantie visten.
Na een goed half uur sloeg ik mijn eerste karper aan en kon hem landen .
Ik was overgestapt op paste en kreeg hier meer leven mee.
In de pauze had ik rond de twintig brasems en twee karpers .
Net voor de pauze even onder de kant wat voer gegooid om het na de pauze ook hier te proberen.
In de pauze hoorde we van de andere vissers dat het nog niet best was en dat de karpers vandaag waarschijnlijk de doorslag zouden geven.
Na de pauze begon ik tegen de kant aan maar kreeg hier op een enkel stootje na geen leven.
Ook Robert kreeg onder de kant bijna geen leven dus schakelde ik weer over op de 4 meter lijn.
Intussen waren de karpers wat actiever geworden en zag ik rechts veel hengels waarvan het elastiek ver naar buiten werd getrokken terwijl het bij mij wat stiller was geworden op mijn voerplek.
Door wat extra handen pellets te gooien en een paar balletjes paste kreeg ik weer wat meer leven en kon het laatste half uur nog twee karpers vangen.
Ook Robert sloeg een paar minuten voor dat de toeter af  ging een mooie karper aan en wist deze te landen.
Na de toeter de boel opruimen en alvast in de bus zetten zodat we na de weging de broodjes met worst en hamburgers konden nuttigen die weer heerlijk waren bereid door Fred en Willem.
We hadden op de heenreis twee weegploegen samengesteld die de vakken zouden wegen .
Na de weging bleek dat er in het a vak veel beter was gevangen dan in het b vak.
Iedereen had vis al waren er twee met helaas maar 1 vis.
In ons vak ging het vooral spannen tussen mij en Robert van Duijn .
Na het optellen van de gewichten bleek dat we beide 81300gr hadden en zodoende een gedeelde eerste plaats hadden en dat Fred van Eijk 3e was met 66500 gr.
In het b vak werd Jos van Veen eerste met 48300gr voor Jan v d Oever 40580 gr en Francis Scott 24800 gr.
Na de prijsuitreiking werd er nog een biertje gedronken en vertrokken we na een fantastische dag weer huiswaarts .
Volgend jaar op 28 juni hopen we weer van de partij te zijn.

Verslag jaarlijkse BBQ-wedstrijd 17 juni 2023,

Vandaag moet het weer eens een gezellige wedstrijd (met BBQ) aan het NH-kanaal gaan worden.

Dat doen we uiteraard onder de bezielende leiding van wedstrijdcommissaris Bram Zwanenburg en assistent Dirk Koolmoes. Na de wedstrijd is het onze bijzonder deskundige grillmaster “Fred van Eijk” die de hoofdrol zal gaan opeisen.

Locatie..., Kogerpolder in Noord-Holland. 19 man in 2 vakken A en B.

Goed...., dit zijn de plannen.

Het is om 06.00 uur loten maar om 05.30 uur staan er al diverse visbroeders een verkennend onderzoek uit te voeren. Het water lezen zoals er dan gezegd wordt.

Alleen is er vandaag sprake van zware gronddamp dus voorlopig nog maar ff niet lezen. Zal wel denk ik dan maar...., anderen vinden het al beter om maar gelijk met die bbq te gaan beginnen.

Maar dat doen we maar ff niet dacht ik zo.

Vandaag gelukkig nog steeds een beste zomerdag, met een (inmiddels vertrouwd) Noorder windje. Het blijft echter wel behoorlijk heet, dus dikke kans op heftig klotsende oksels.

Nu tijd om te loten want we hebben er zin in.

In dit laatste geval wordt deze dag toch overschaduwd door het vrijdag ontvangen overlijdensbericht van onze mede wedstrijdvisser "Fred Verhoeven".

Fred voerde al enige tijd een strijd die helaas voor hem niet te winnen was. Uit respect voor onze visbroeder gedenken wij hem door 1 minuut stilte in acht te nemen voor aanvang loting/wedstrijd.

-----------------------------------------

Ja..... en het is stil...., na de minuut voor onze Fred slaat het gezelschap enigszins gelaten aan het loten. Er wordt gegrabbeld in een mijnsinziens groezelig zakkie gevuld met metalen steknummertjes.

Bij het opnoemen van een geloot steknummer... klinkt er soms een diepe shitt of heftige yes...

En dan...., hier en daar zal het toch een beetje knippen worden. Het onkruid en riet staan ondanks alle stikstof gezwam soms stevig in de weg.

Wel aardig als je ziet hoe iedereen bezig is een zo goed mogelijk 6 uurs stek te creëren.

Om 07.15 gaat de fluit van Bram…. en beginnen we met een zoektocht naar de vis.

Onder water kijken kunnen we niet maar met peilen en een schone plek weten te vinden zijn we al een heel eind.

Een standaard voertje met een toegevoegd smaakje, daar ga ik het mee doen. Dan de gebruikelijke aassoorten zoals maden, casters en wormen. De geheime goocheldoos met toverzooi laten we nog maar ff dicht.

Ik met de feeder anderen dito of met de vaste stok. En scherp blijven natuurlijk, dan ben je goed bezig.

En ook niet vergeten.., voor vandaag geldt natuurlijk weer, smeren en drinken.

Nu een plek op 35/40 meter gevonden en daar ga ik het doen. Na 4 korven aas brengen direct vissen. Na 5 minuten ligt de eerste al in het netje dus dat smaakt naar meer.

Ronald Hulst, Rob Bosman en Cor de Wit heb ik als buren in beeld en die maken er zo te zien ook al wat van.

In het B-vak t/o Westgraftdijk …, veel met de vaste stok en met de lightfeeder op 15/20 meter.... en dat schijnt achteraf een goede zet te zijn geweest.

Dan begint het weer behoorlijk warm of liever heet te worden..., beetje te heet voor sommigen waaronder ik dus. Ruim voor tijd al stoppen en opruimen, dat kost mij al energie genoeg.

Maar goed het is 13.15 uur en de wedstrijd is gedaan.

Nu gaat er gewogen worden en tijdens de altijd gezellige "Fred's bbq", worden de uitslagen bekend gemaakt en de prijzen verdeeld.

Vak en dagwinnaar is Jan v/d Oever in vak B met een vangstgewicht van 24.360 kg. Bram Zwanenburg is dagwinnaar in vak A. met een vangstgewicht van 20.830 kg.

Dan genieten van saté, satésaus, hamburgers en worstjes.... of liever worsten.. . Fred in topvorm dat is duidelijk. Bram heeft nog wat koude drankjes, dus niets te klagen toch..??

Een leuke dag met twee gezichten.

Hans den Reijer.

Viswedstrijd om de Meijvogel Memorial Cup.

Locatie: Ringvaart  Oude Meer.